lavFODMAP/ uten egg/ uten gluten/ uten korn/ uten melk/ uten nøtter/ uten soya/ uten sukker/ kunstige søtstoffer/ vanlig

Smakfulle kylling-lår

Disse smakfylle kylling-lår trenger lite forberedelses-tid og serveres gjerne med en stor grønn salat:

  • 1/2 kg poteter, skjært i terninger
  • 2 kylling lår (jeg bruker gjerne Stange)
  • olivenolje
  • salt
  • pepper
  • 1 ss tørket rosmarin
  • vann, hjemmelaget kylling- eller grønnsaksfond

Varm opp olivenolje i en ovnfast gryte og stek lårene godt på begge sidene til de har begynt å ta litt farge og la seg lett snu. Ta opp lårene og sett stekeovnen på 210°.
Ha potetene i gryten, stek til de blir litt brune på utsiden og tilsett lårene igjen. Smak til med salt, pepper og rosmarin og fyll opp gryten 1 cm med fond eller vann. Ha på lokk og stek i stekeovnen i ca 30 minutter (tiden varierer litt med størrelsen av lårene)

Tips: Du kan også servere dampete aspargesbønner eller brokkoli til!

You Might Also Like

2 Comments

  • Reply
    Arnhild Rosvold
    16.02.2018 at 09:47

    Denne retten serverte jeg til mann og sønn , og fikk kommentar «denne kan du gjerne lage flere ganger! « Den smakte helt nydelig ! Jeg doblet porsjonen , og brukte masse fersk rosmarin. Men måtte la den stå i ovnen nesten 1 time før kyllinglårene var gjennomstekt .

    • Reply
      Johanna
      16.02.2018 at 12:57

      Å så koselig!
      Hvis kyllinglårene er veldig store ta det ganske langt tid.
      Jeg prøver og å steke de først en stund 😉

    Leave a Reply

    three × 3 =