lav-karbo/ paleo/ pegan/ uten gluten/ uten korn/ uten melk/ uten nøtter/ uten soya/ uten sukker/ kunstige søtstoffer/ vegetarisk

Eggemuffins

Disse eggemuffinsene fungerer likebra som frokost- eller lunchrett. Mulighetene er mange med kombinasjon av grønnsaker så bare slipp fantasien løs!

  • 4 vårløk
  • 1 stor gul paprika
  • 1 stor gulrot
  • 9 egg
  • SaltSkjær vårløken i tynne skiver og paprikaen i små terninger. Rasp gulroten og bland alt sammen med litt salt. Fordel jevnt i muffinsformene, ca. 1/3 del av høyden fullt. Bland eggene godt sammen med litt salt og fyll opp ca. til 2/3 del av høyden i muffinsformen. Bak ved 180 grader til muffinsene føles fast; ca. 15 min.
    For litt variasjon kan du ha i andre grønnsaker som squash, spinat, stekt sopp eller purreløk eller tilsette dill og reker, eller skinkebiter og persille.

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply
    Eileen Fiona Smith
    14.01.2016 at 15:57

    Hei!
    Har en plan om å lage disse da de ser supergod ut, men lurer på en ting. Kan de fryses? Evt. Om ikke, hva er holdbarhetstiden på de

    Takk for svar!

    • Reply
      Johanna Dyngeland
      25.01.2016 at 10:46

      Hei og takk for spørsmålet!
      Egg er ikke spesielt bra for å fryse ned; da skal du helst varme de opp igjen og det er ikke så greit. De holder seg litt i kjøleskapet, men jeg skulle helst spist de dagen derpå ?!

  • Reply
    Torill
    03.06.2016 at 21:12

    Så deilig de ser ut. Hvor mange blir det av denne oppskriften?

    • Reply
      Johanna
      07.06.2016 at 15:32

      Jeg bruker et vanlig muffins-brett med 12 stykker! Lykke til!

    Leave a Reply

    nine + sixteen =