lavFODMAP/ uten gluten/ uten melk/ uten nøtter/ uten soya/ uten sukker/ kunstige søtstoffer/ vegetarisk

Knutekål Schnitzel

Knutekål har en mild og deilig smak og er en god kilde til C-Vitamin og kalium. Som en korsblomst grønnsak hjelper den å holde kroppen din frisk og mye fiber sørger for god tarmhelse.
Knutekål er enten lysegrønn eller lilla og bladene smaker utmerket i salat eller dampet. Vær obs på at du skjærer av nok av skallet da den lett kan være litt hardt.

  • 1 knutekål, skjært i 0,5 cm tykke skiver
  • 1 egg, saltet og blandet
  • havsalt
  • Jyttemel
  • glutenfri griljermel
  • sitron/remulade
  • olivenolje for steking

Salt skivene og dykk dem først i mel, så i egg og til slutt i griljermel. Stek på middelsvarme i olivenolje til den blir gulden og så snu.

Serveres gjerne med grønn salat og poteter.

Knutekål Schnitzel

Print Recipe
Serves: 1 Cooking Time: 20 min

Ingredients

  • 1 knutekål, skjært i 0,5 cm tykke skiver
  • 1 egg, saltet og blandet
  • havsalt
  • Jyttemel
  • glutenfri griljermel
  • sitron/remulade
  • olivenolje for steking

Instructions

1

Knutekål har en mild og deilig smak og er en god kilde til C-Vitamin og kalium. Som en korsblomst grønnsak hjelper den å holde kroppen din frisk og mye fiber sørger for god tarmhelse.

2

Knutekål er enten lysegrønn eller lilla og bladene smaker utmerket i salat eller dampet. Vær obs på at du skjærer av nok av skallet da den lett kan være litt hardt.

3

Salt skivene og dykk dem først i mel, så i egg og til slutt i griljermel. Stek på middelsvarme i olivenolje til den blir gulden og så snu.

4

Serveres gjerne med grønn salat og poteter.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

seven − three =